Thijs Peeters coureur Electric Superbike.jpg
Studentenleven

Thijs Peeters coureur Electric Superbike

Hoewel de motor nog niet af is, is de berijder ervan al wel bekend. Studententeam Electric Superbike Twente gaat in zee met Thijs Peeters, een Saxion-student die veel ervaring heeft in een van de hoogste amateurklassen van het Nederlandse motorrijden. Met Peeters aan het stuur denkt Electric Superbike Twente hoge ogen te kunnen gooien bij de MotoE-competitie die deze zomer van start gaat.

Dan nemen debuterende studenten van de Universiteit Twente het in vier races op tegen teams van onder meer de TU Delft en de universiteit van Nottingham. “We gaan voor een podiumplek, al is de kans dat we winnen zeker ook aanwezig’, aldus teammanager Tim Veldhuis. Dat sentiment deelt coureur Peeters: ‘Het is voor mij een compleet nieuwe en bijzondere ervaring, met hopelijk veel prachtige resultaten. Natuurlijk gaan we voor het hoogst haalbare.”