Enschede Marathon 2022

Terugblik: Enschede Marathon 2022

Thomas Busschers
Thomas Busschers Leestijd Minuten

Afgelopen weekend vond de Enschede Marathon plaats. Ook Saxion was erbij! Zo'n 150 studenten en medewerkers deden mee en liepen in een mooi Saxion-shirt over de finish. Wat was het fantastisch om dit weer met elkaar te doen. Om elkaar te ontmoeten én samen sportief bezig te zijn.

Deelname vanuit Saxion is onder andere geïnitieerd om de binding binnen de Saxion-community te versterken. De deuren van Saxion waren geopend voor alle marathon-deelnemers om het startnummer op te halen. Daarnaast was er op zaterdag een drukbezochte runnersbeurs met informatie, hardloopkleding, schoenen, voeding en gadgets.

Collegevoorzitter Anka Mulder kwam de Saxion-deelnemers een hart onder de riem steken. Op alle afstanden liepen we mee: van 5 kilometer tot de hele marathon. Op het Van Heekplein, bij de finish van de Enschede Marathon, wisten studenten en medewerkers elkaar dankzij de Saxion-shirts te vinden.

De zon scheen, de muziek was aan... een prachtige dag!

Bekijk hieronder een impressie van de Enschede Marathon.

Thomas Busschers

Razende reporter binnen Saxion - creatief met video en geluid. Vind je camerajournalist Thomas niet achter de lens, dan staat 'ie wel voor een groot publiek muziek te draaien!