Studenten zitten samen in overleg hbo-opleiding Finance and Control Saxion

School of Business, Building & Technology

Bij onze School of Business, Building & Technology (BBT) vind je opleidingen op het vlak van ondernemerschap, bouw, management en techniek. Je kunt terecht in Enschede en Deventer.

We leiden op samen met en ín de praktijk!

Voor bedrijven

Het bedrijfsleven vraagt  om professionals die goed kunnen samenwerken aan steeds complexere vraagstukken. Wij spelen hierop in door studenten toepassingsgericht en multidisciplinair op te leiden: ze leren samen te werken met studenten van andere opleidingen en staat onderzoek in nauwe verbinding met het onderwijs. We leiden op samen met en ín de praktijk!

Heb je een onderzoeksvraag die een student kan gebruiken als onderzoeksopdracht? Of bied je een stageplek aan? Wij helpen je graag bij het vinden van de juiste student(en). Bel dan even met ons praktijkbureau via 088 - 019 3377 / 088 - 019 1353 of mail naar praktijkbureau.bbt@saxion.nl.

Bekijk specifieke informatie over Civiele Techniek (PDF).

Een belangrijk onderdeel van ons onderwijs is de samenwerking met het werkveld in binnen- en buitenland. Samen met onze partners zorgen we ervoor dat de opleidingen goed aansluiten op de beroepspraktijk.

Internationaal
BBT werkt met internationale partners aan het project IMPULS. Dit project laat studenten ervaring opdoen met de beroepspraktijk in het buitenland.

Nationaal
Bouwkunde en Bouwtechnische Bedrijfskunde werken samen met de volgende bedrijven:

Technische Bedrijfskunde werkt samen met de volgende bedrijven:

Iedere opleiding heeft een beroepenveldcommissie. Hierin zitten mensen uit de praktijk, onze teamleiders en de docenten. Samen bespreken zij de inhoud en toekomst van de opleiding.

bouwvrouwen.png

Onderzoek

De School of Business, Building & Technology kenmerkt zich door een cultuur waar vertrouwen en verantwoorden, reflectief vermogen en resultaatgerichtheid centraal staan. Betrokken studenten en docenten willen in gezamenlijkheid een kwalitatief hoogwaardig opleidingsniveau realiseren dat anticipeert en vooruitloopt op ontwikkelingen in het werkveld.

Op zoek naar kennis en mankracht? Onze lectoraten hebben het in huis. Laat ons helpen om producten en diensten in de markt te zetten. Dit kan in de vorm van een afstudeerproject, toegepast onderzoek of een stage.

Onze lectoraten:

De opleidingen Bouwkunde, Bouwtechnische Bedrijfskunde en Civiele Techniek hebben een BIM-lab. Met BIM worden via 3D-modellen onder andere materialen, berekeningen en planning gekoppeld en op elkaar afgestemd. In het BIM-lab gebruiken studenten deze techniek bij praktijkopdrachten. Je vindt het BIM-lab op onze locatie Enschede.

Bouw | Vastgoed en Makelaardij hbo - makelaar opleiding Saxion

Nieuws van deze academie

• BIM Engineering
  • Industrial & Sustainable Building
  • Supply Chain Management
  • Asset Management

BBT werkt samen met internationale hbo’s en universiteiten. Zo volg je makkelijk een minor in het buitenland.

Studeer je aan een andere hogeschool? Meld je hier aan voor een minor bij Saxion.

Hier vind je al onze trainingen en cursussen.

Haal nog meer uit je studie en word lid van een studievereniging. Bij BBT hebben we er drie:

Deventer Archeologie Studievereniging (DAS)

• Archeologie

Studievereniging ConnecTTerzake

• Technische Bedrijfskunde
  • BK5 Commercieel-Technische Bedrijfskunde

Studievereniging Construct

• Bouwkunde
  • Bouwtechnische Bedrijfskunde
  • Civiele Techniek

Man achter computer

Evenementen van deze academie

Wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op!

frontoffice.bbt@saxion.nl