Jorieke Versteeg, Denise Haverkate, Saxion
Studentenleven

I am Jorieke Verschoor, I am Denise Haverkate, I am Saxion

I am Saxion is een serie portretten, waarin we Saxion-studenten en –medewerkers in beeld brengen en hen spontaan laten vertellen over wat zij op dat moment aan het doen zijn. Vandaag een portret van Jorieke Versteeg en Denise Haverkate.

"Wij staan hier dit wandje met Denimtex te bewonderen, dat is deze geluidsisolerende wandbekleding van gerecyclede spijkerbroeken."

Jorieke studeert Fashion and Textile Technologies. Denise heeft de bachelor Industrieel Product Ontwerpen afgerond en doet nu BK5, de post-hbo opleiding Commercieel Technische Bedrijfskunde.

"We hebben voor ons Smart Solutions-project samen aan de ontwikkeling van dit product gewerkt. Ongeveer 70% van het textiele afval belandt bij het restafval. Daarom wilde schildersbedrijf Gebr. van der Geest er een duurzaam wandbekledingsproduct van maken, maar ze kregen de verhoudingen textiel, lijm en water niet goed. Wij hebben het hele proces van mengen, appliceren (red. = aanbrengen) en drogen uitgewerkt en allerlei mixen en vezellengtes uitgeprobeerd. We zijn uitgekomen op een droog product, dat je ter plekke met water mengt. Dat is beter voor het transport. Ook hebben we een concurrentieonderzoek uitgevoerd en het logo en de huisstijl voor Denimtex ontwikkeld. Uiteindelijk hebben we een 10 voor ons werk gekregen, waarschijnlijk vooral dankzij onze inzet en gedrevenheid, want we wilden gewoon echt iets afleveren. Supermooi om hier ons eindproduct op de muur te zien!"