Kyra Frielink
Studentenleven

I am Kyra Frielink, I am Saxion

Leestijd Minuten

I am Saxion is een serie portretten, waarin we Saxion-studenten en –medewerkers in beeld brengen en hen spontaan laten vertellen over wat zij op dat moment aan het doen zijn. Vandaag een portret van Kyra Frielink.

“Ik ben eerstejaarsstudent Social Work en ben hier met een medestudent bezig voor het vak Beeldende Vorming. Daarvoor schrijven we een interventieopdracht voor een zelf gekozen doelgroep. Wij hebben gekozen voor kinderen met DCD. Dat staat voor Development Coordination Disorder, een ontwikkelingsstoornis die zich uit in problemen met de motoriek. Kinderen hebben dan bijvoorbeeld moeite met knippen, fietsen, een bal gooien. De interventie die we bedacht hebben moet de kinderen meer zelfvertrouwen geven. Ons idee is hen een strip te laten maken, waarbij ze bijvoorbeeld zelf mogen schilderen, blaadjes knippen en schrijven. Zo zijn ze bezig vanuit verschillende perspectieven. En onze klas moet straks het kind spelen en de opdracht uitvoeren!”