Smart Solutions Festival 2018
Corporate

Saxion host eerste Smart Solutions Festival

Leestijd Minuten

Wil jij honderd slimme creaties, ontwerpen, prototypes en onderzoeksresultaten bewonderen? Saxion presenteert ze namelijk dinsdag tijdens het eerste Smart Solutions Festival. 500 studenten van verschillende opleidingen werkten een half jaar lang in teams aan een opdracht voor een organisatie of een bedrijf.

De slimme oplossingen variƫren van een robot die kinderen in het onderwijs helpt faalangst tegen te gaan tot een sterke kniebrace van zacht en soepel materiaal. Daarnaast vertellen studenten over drugslabs die opgespoord kunnen worden via afvalwater, een externe borstprothese en over 3D printen met beton, metaal, textiel en levende cellen. En nog veel meer.

Het afgelopen half jaar werkten de studenten tijdens de onderwijsmodule Smart Solutions Semester aan actuele opdrachten uit de praktijk. Zo leren de studenten, zowel Nederlandse als internationale studenten, met andere vakgebieden samen te werken omdat ook de verschillende opleidingen over de teams verspreid worden.