Serendipity Award

Infuus-ophangsysteem wint Serendipity Award 2018

Het meest ondernemende team van International Project Week wint de Serendipity Award van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap. Dit jaar zijn dat de bedenkers van een infuus-ophangsysteem. Ze toonden met een informatieve, maar ook grappige vlog aan dat zij de award inclusief beloning van 500 euro verdienden.

Het winnende team bestond uit Suijitha Arumainayagam Ramkumar, Sander Brand, Dung Chau, Luuk Jansen en Sharon te Lintelo. Ze kwamen met een eenvoudige, maar doeltreffende oplossing voor het vraagstuk van opdrachtgever Ziekenhuis Twente: het ontwerpen van een systeem aan een infuuspaal waarbij een sensor, die doorstroom van medicatie controleert, trillingvrij kan worden opgehangen. Het team maakte met behulp van een 3D printer een houder die de sensor trillingvrij houdt. Hiermee worden toekomstige valse alarmeringen, zoals stoten bijvoorbeeld, tot de verleden tijd. De groep is door de opdrachtgever uitgenodigd voor een vervolgafspraak.

“Het project was leuk om te doen en het was mooi om zo snel resultaat te zien”, vertelt projectleider Suijitha. “We grapten er nog over dat het gaaf zou zijn om de award te winnen. Ik  ben helemaal verbaasd dat we dat ook hebben gedaan!”

Tijdens de LED International Project Week werken ongeveer 120 studententeams van diverse technische- en economische opleidingen van Saxion aan projecten voor bedrijven. Ze doen dit samen met leerlingen van middelbare scholen en gaststudenten van internationale hogescholen en universiteiten. Ruim 1100 studenten werken interdisciplinair samen aan opdrachten van circa vijftig organisaties uit Nederland en het grensgebied van de hogeschool.

De Serendipity Award is een initiatief van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap en Novel-T om ondernemerschap te stimuleren.