Hbo Commerciële economie saxion
Ondernemerschap

Inschrijving Saxion Ondernemers Award 2018 geopend!

Leestijd Minuten

Saxion-studenten met een eigen onderneming of een ondernemend idee kunnen zich vanaf vandaag inschrijven voor de 9e editie van de Saxion Ondernemers Award.

Ook oud-studenten die maximaal één jaar zijn afgestudeerd  mogen deelnemen. De inschrijving is geopend tot 5 maart 2018.  De Saxion Ondernemers Award is een initiatief van Saxion en EW Facility Services. De hoofdprijs bestaat uit een startkapitaal van 5.000 euro en een jaar lang begeleiding van Founding Partner EW Facility Services. Het bedrijf voert sinds 2011 de Top 50 van succesvolste Saxion spin-off bedrijven aan. Daarnaast wordt er ook een stimuleringsprijs van €2.500 uitgereikt door het Centrum voor Ondernemerschap.

Wedstrijdprocedure

De competitie bestaat uit drie rondes: 1) Workshops 2) Business- bootcamp 3) Finale. Na elke ronde worden de deelnemers met de beste concepten uitgenodigd om deel te nemen aan de volgende ronde. Deelnemers kunnen deelnemen aan het gehele traject, maar je kunt ook instromen in de selectie van ronde 2!

Vakjury

De jury bestaat uit vakkundige ondernemers waaronder juryvoorzitter Bas Cornelissen (EW Facility Services), Bob Vos (Switch IT Solutions), Marco Aarnink (print.com), Judith Lansink (MET Architecten) en Rob ten Hove (Nationaal Forensisch Onderzoeksbureau). “We willen weten wat de ondernemende student doet of welk idee hij heeft, hoe er geld verdiend gaat worden en welk probleem er opgelost wordt of welke waarde er toegevoegd wordt”, aldus Bas Cornelissen. De jury is gedurende het gehele traject betrokken en beoordeelt niet alleen de business concepten, maar kijkt ook naar de persoon achter het plan.

Finale

Medio mei worden de finalisten bekendgemaakt. Eind mei strijden de vijf finalisten tegen elkaar in de finale om de Saxion Ondernemers Award 2018. De finale-locatie in Deventer wordt op een later tijdstip bekend gemaakt.

De Saxion Ondernemers Award wordt georganiseerd door het Saxion Centrum voor Ondernemerschap. Kijk voor meer informatie en inschrijven op saxion.nl/ondernemersaward.