Studentenleven

Studenten kijken samen naar de Superbowl

American footballclub de Enschede Broncos organiseert samen met pub Molly Malone een Superbowl avond voor studenten en geïnteresseerden. Zondagnacht (Nederlandse tijd) spelen de New England Patriots tegen de Philadelphia Eagles.

Het is een jarenlange traditie van de Enschedese footballclub om een van de grootste sportevenementen van het jaar samen te kijken. De Broncos kent veel studentleden, ook Saxion-studenten. Rick Elschot, student BK5 bij Saxion, is er een van. “Er was in Enschede voorheen nooit een plek om de Superbowl te kijken. Een aantal jaren geleden werkte een van de Broncos bij Molly’s en die regelde dat daar gekeken kon worden. Een traditie was geboren. Circa vijftig mensen hebben nu laten weten dat ze graag gezamenlijk komen kijken.”

De wedstrijd kan lang duren, zelfs tot vijf dagen lang, want er moet een winnaar komen. Elschot: “Dit komt bijna nooit voor. Zo’n vier a vijf uur gemiddeld. En speciaal voor die gelegenheid is Molly’s ook langer open deze zondag.”

En naast het football is er natuurlijk ook de spectaculaire half-time show, met dit jaar niemand minder dan Justin Timberlake die optreedt…

De inloop is vanaf 22.00 uur, de wedstrijd begint om 00.30 uur.