Roby Koppers, Tessa Peters, Marieke Tornij, Saxion
Studentenleven

I am Roby Koppen, I am Tessa Peters, I am Marieke Tornij, I am Saxion

Leestijd Minuten

I am Saxion is een serie portretten, waarin Saxion studenten en medewerkers in beeld brengt en hen spontaan laat vertellen over wat zij op dat moment aan het doen zijn. Vandaag een portret van Roby Koppen, Tessa Peters en Marieke Tornij.

“Wij zijn tweedejaarsstudenten Sociaal Juridische Dienstverlening (SJD) en we bereiden onze nieuwe integrale opdracht voor. We hebben elk kwartiel zo’n opdracht, waarbij al onze vakken bij elkaar komen. Dit kwartiel gaat het over multiproblematiek. Onze casus gaat over een gezin met veel verschillende problemen. Er dreigt onder andere uithuiszetting. We verdiepen ons nu in onze rollen; Roby is leerplichtambtenaar, Marieke jongerencoach en Tessa consulent woningcorporatie. Tessa is dus vooral bij betrokken bij de dreigende uithuiszetting. Marieke kijkt wat dat voor de kinderen betekent en Roby houdt in de gaten of ze wel naar school gaan. En daar overleggen we dan samen over. Dit om te voorkomen dat elke organisatie afzonderlijke stappen onderneemt en langs elkaar heen werkt.”