Roxanne - #SaxionBreakIn: slapeloze nachten, vliegende pijlen en dansen op tafels
Studentenleven

#SaxionBreakIn: slapeloze nachten, vliegende pijlen en dansen op tafels

Een nacht lang alles doen wat je altijd al in het schoolgebouw hebt willen doen, maar nooit mocht. De politie die je zelfs trakteert op een ritje in de bus, maar dan zonder consequenties. Die droom kwam gisteren uit voor vierentwintig lucky bastards tijdens de #SaxionBreakIn. Media, Informatie en Communicatie-studente Roxanne organiseerde het en schreef er een blog over.

Waarom de #SaxionBreakIn? Om iedereen te laten weten dat je vanaf nu voor al het breakin(g) news naar Saxion.nl moet surfen. Of het zonder slag of stoot ging? Zeker niet.

Een halfjaar lang droeg ik het geheim dat de Saxion nieuwsredactie gelanceerd werd met me mee. Voor mijn afstudeerstage mocht ik iets ontzettend gaafs bedenken, waardoor jullie direct van de nieuwsredactie zouden weten. Al snel werd duidelijk dat het de #SaxionBreakIn moest worden. En toen kon het grote organiseren beginnen.

Slaaptekort en liters koffie

Een week voor het event plaats moest vinden, sliep ik amper en hield koffie mij op de been (en ik hou niet eens van koffie…). Ik heb alle doemscenario’s gedroomd, variërend van dat niemand op kwam dagen tot dat het gebouw per ongeluk echt afgebroken werd. Maar dat gebeurde niet. Sterker nog, iedereen schoot te hulp. Zelfs de politie wilde langskomen voor een vette opdracht en extra gaaf beeldmateriaal. Om 22:30 ging de #SaxionBreakIn van start.

Om 22:27 zette ik het laatste attribuut op zijn plek en durfde ik voor het eerst rustig adem te halen.

Roxanne

Ballenbak in het toilet

Wat volgde was een fantastische nacht. Vier groepjes gingen aan de slag met allerlei ludieke opdrachten. Mensen werden gemummificeerd, tientallen soesjes werden in monden gepropt en de wc was onbegaanbaar omdat er een ballenbak van was gemaakt. Ook zijn er verschillende potjes archery tag gespeeld in het gebouw en mochten we voor één keer met een glijbaan van de trap glijden. Die glijbaan kocht ik overigens voor een tientje op Marktplaats, nadat een vriend een keurig gezin opbelde dat hij ‘met spoed een glijbaan nodig had.’

En nu?

Ik moet dan ook toegeven dat ik na maanden organiseren een beetje in een zwart gat val. Maar jeetje wat was het gaaf en wat ben ik iedereen die heeft meegewerkt dankbaar. Wat mij nu nog rest, is jullie oproepen om deel te nemen aan onze geweldig gave winactie op Facebook, waar je een Bol.com bon van €100 kan winnen. Dat kan je als student vast goed gebruiken! Enne, heb je zelf een nieuwtje? Mail ons dan op nieuws@saxion.nl. Dan ga ik nu de inbraak op mijn slaap inhalen. Welterusten!

Roxanne is vierdejaarsstudent Media, Informatie en Communicatie in Enschede. Ze woont al vanaf het begin van haar eerste jaar in deze gezellige stad, waar ze zich naast studeren bezig houdt met het tikken van artikelen voor Saxion, af en toe een rondje hardloopt en regelmatig een feestje meepakt. Daarnaast spendeert ze haar weekenden vaak bij haar ouders en twee hondjes in het verre westen.