Juniorstartupchallenge.jpg
Persbericht

Tibbe Froma – Ikwilafwassen.nl wint Junior Startup Challenge!

De derde editie van de Junior Startup Challenge is gewonnen door Tibbe Froma (15) van Ikwilafwassen.nl. Tijdens de laatste fase van de ondernemerscompetitie is Tibbe uit drie finalisten gekozen. Hij overtuigde de jury met zijn concept Ikwilafwassen.nl en wint een ondernemende reis naar Montenegro.

Winnaar

Met het detacheringsbureau Ikwilafwassen.nl wil Tibbe de werkgever die moeilijkheden ervaart met het vinden van personeel, koppelen aan jonge flexibele krachten. Met behulp van een app kan een werkgever gemakkelijk en snel beschikken over een scholier. Tibbe is vierdejaars havoleerling van het Bonhoeffer College – Bruggertstraat.

De jury

De deelnemers zijn tijdens drie rondes door de vakjury beoordeeld. De jury bestaat uit Joanneke van Veen (eigenaar Cherry!), Jan Jaap Meendering (eigenaar Mevoreizen.nl), Koen Lohmann (eigenaar Droombaas) en Gerben Derks (Business Developer en parttime docent ondernemerschap op Saxion) Alle juryleden hebben affiniteit met ondernemerschap en Saxion.

Ondernemerscompetitie

De Junior Startup Challenge is een competitie die ondernemende middelbare scholieren de kans biedt om hun ideeën en businessconcepten verder te ontwikkelen. Deze challenge is een initiatief van het Saxion Centrum voor Ondernemerschap, Carmel stichting en Gemeente Enschede. Met deze competitie willen zij ondernemend gedrag bij middelbare scholieren stimuleren.