Winnaars GEOBattle verzilveren prijs in LEGO Studio (1).jpeg
Business

GEOBattle winnaars verzilveren prijs in de LEGO Studio

Leestijd Minuten

Te weten komen hoe leuk en interessant techniek kan zijn kun je alleen te weten komen door het zelf te ervaren. Dit ondervonden 29 leerlingen uit groep 8 van KBS de Martinus uit Losser aan den lijve. Zij verzilverden vandaag de prijs die zij begin dit jaar wonnen tijdens de GEOBattle.

Op 21 februari van dit jaar vond namelijk bij het Twents Carmel College in Losser de GEOBattle plaats. Dit is een aardrijkskundewedstrijd, waaraan verschillende basisscholen uit de regio hebben deelgenomen. Deze wedstrijd werd gewonnen door vier jongens van KBS de Martinus, en hiermee wonnen zij tevens een LEGO workshop voor de gehele klas in de Saxion LEGO Education Innovation Studio.

Robots

Tijdens de workshop leren ze hoe je een robot programmeert, ofwel hoe zorg je er voor dat de robot volgens een bepaalde route over het parcours ‘loopt’?

Winnaars GEOBattle verzilveren prijs in LEGO Studio (2).jpeg

Saxion werd door de organisatie van de GEOBattle benaderd met het verzoek of zij wellicht een toffe prijs konden aanbieden aan de winnaars van de wedstrijd. Door de leerlingen een workshop voor de gehele klas aan te bieden in de Saxion LEGO Education Innovation Studio hebben zij enerzijds een leerzaam dagje weg met de hele klas én ervaren ze hoe leuk en interessant techniek kan zijn.