Saxion start met leergang familie-ervaringsdeskundige

Leestijd Minuten

Er komen steeds meer mantelzorgers, familieleden en naasten van mensen met een psychische aandoening of verslaving. De Academie Gezondheidszorg van Saxion start voor hen een leergang, waarmee ze hun ervaringen professioneel leren inzetten in het ondersteunen van anderen.

De leergang vindt plaats in Enschede, start in september 2018, duurt 10 maanden en kost € 2495,=.

Deelname aan de leergang is mogelijk voor minimaal mbo opgeleiden met aantoonbaar hbo werk- en denkniveau en ervaringskennis als familielid of naaste.

Dinsdag 3 juli vindt van 15.30 uur tot 17.00 uur bij Saxion in Enschede een voorlichtingsbijeenkomst plaats. Aanmelden voor de voorlichting kan via 088 019 1568 of per mail: backoffice.agz@saxion.nl.

Meer informatie is te vinden op saxion.nl/familie-ervaringsdeskundigheid.

De familie-ervaringsdeskundige is een nieuwe professionele rol, die volop in ontwikkeling is binnen de geestelijke gezondheidszorg, de verslavingszorg en het sociaal domein. De familie-ervaringsdeskundigen vormen een schakel tussen familieleden en professionals, waarbij ze tevens meedenken en adviseren in het opstellen van (zorg) beleid. Hiermee leveren ze een bijdrage aan de verbetering van de kwaliteit van zorg.

De leergang is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Stichting Informele Zorg Twente, Mediant (Bureau Herstel) en Tactus Verslavingszorg (Intact Herstel en Zelfhulp)