Ondernemende studenten strijden 24 uur voor een oplossing
Ondernemerschap

Ondernemende studenten strijden 24 uur voor een oplossing

Maar liefst 60 studenten van de opleiding Ondernemerschap en Retailmanagement, de minor Startup Ondernemer en afstudeerders Eigen Bedrijf zijn bij START!bySaxion locatie Deventer aan de slag met een complexe casus van het Havenkwartier. In 24 uur tijd proberen de 6 studententeams het vraagstuk op te lossen.

Naast het uitwerken van het vraagstuk kunnen de studenten met verschillende opdrachten punten verdienen. Zo staan er onder andere een marshmallow challenge, een opblaasbare stormbaan en een razende reporter-challenge op het programma.

Zowel het team dat de opdrachten het beste uitvoert als het team met de beste samenwerking en oplossing krijgen punten. De jury bestaat onder andere uit ondernemers vanuit het Havenkwartier werkgebied. De winnaars krijgen een originele prijs die een bijdrage gaat leveren aan het succes van hun eigen onderneming. Wat dat precies is, blijft nog even geheim.

Wat deze challenge extra speciaal maakt is dat de studenten tussendoor met extra uitdagingen te maken krijgen. Ook wel een detox genoemd, weg van de gebaande paden en zekerheden. Welkom in de wereld van de ondernemer. Deze verstoringen zorgen er uiteindelijk voor dat het proces wordt verbeterd en dat de studenten naar huis gaan met een ervaring waar ze in de toekomst écht iets aan hebben.

Volg de gehele challenge via het Instagramaccount van Saxion of via #24challenge.