Annemiek Schotman winnaar Sem de Rooij prijs 2018

Annemiek Schotman wint Sem de Rooij-prijs

Leestijd Minuten

Ieder jaar wordt er met de Sem de Rooij-prijs aandacht gevraagd voor een inspirerend persoon. Dit jaar ging deze titel naar Annemiek Schotman. Zij deed onderzoek naar de invloed van breinkennis op leerprestaties.

De jury was onder de indruk van haar werk. Ze heeft zich volgens de juryleden gericht op een vernieuwende thematiek en een stevige interventie gedaan. Ook de opzet van haar onderzoek en de onderbouwing waren volgens het oordeel dik in orde. Annemiek ging niet alleen met de juryprijs naar huis, maar ook met de publieksprijs.

Sem de Rooij

De Sem de Rooij-prijs wordt ieder jaar uitgereikt door de pabo op de dag van de leraar. De uitreiking is in leven geroepen nadat Saxion-docent Sem de Rooij omkwam bij een bomaanslag in Marokko. Het was een initiatief van zijn ouders. Na drie jaar heeft Saxion de prijs overgenomen.