Marjolein den Ouden nieuwe lector Technology, Health & Care

Marjolein den Ouden nieuwe lector Technology, Health & Care

Dr. Marjolein den Ouden volgt dr. Somaya Ben Allouch als lector Technology, Health & Care op.

Marjolein start in de komende maanden in haar nieuwe functie en combineert die met haar werk als Practor Zorg en Technologie bij het ROC van Twente. Marjolein bouwt voort op de onderzoekslijnen van het lectoraat waarbinnen mens en technologie centraal staan. Alle onderzoeken die binnen dit lectoraat verricht worden, hebben betrekking op adoptie en acceptatie van technologieën door mensen.

Bewegingswetenschapper en epidemioloog

Marjolein werkt bij Saxion als hoofddocent/onderzoeker bij de opleiding en het lectoraat Verpleegkunde. Daarnaast werkt ze als practor bij het ROC van Twente, een samenwerking tussen het college voor Gezondheidszorg en het college Metaal, Elektro- en Installatietechniek (inclusief ICT).  Zij heeft een achtergrond als bewegingswetenschapper en epidemioloog. In 2013 is zij aan de Universiteit Utrecht gepromoveerd op het onderwerp: ‘Disability in activities of daily living: a multifactorial approach’. Haar onderzoek richt zich met name op de adoptie van technologie door zorgprofessionals met als doel om de kwaliteit van zorg en kwaliteit van leven van zorgvragers te verbeteren.

Marjolein: “Ik kijk er ontzettend naar uit om Somaya Ben Allouch op te volgen als lector Technology, Health & Care. Met de onderzoekers, docenten en studenten wil ik de samenwerking tussen burgers/cliënten/patiënten, zorg, welzijn én techniek verstevigen, binnen en buiten Saxion.”