Headerafbeelding - Blond meisje met zwart VR bril

Creatieve studenten werken aan projectoren voor 360 graden video’s

Het Smart Solutions Semester is in volle gang. Studenten krijgen verschillende uitdagingen in de schoot geworpen. Het groepje van Tessa Vaags is bezig met het project Dome53: een koepel waarin je 360 graden video’s kunt kijken.

De studente Creative Media & Game Technologies werkt samen met drie anderen aan het project. “Dome53 is een koepel van 6m² doorsnede, waarin je 360 graden video's kunt bekijken. Momenteel staat de koepel al op de Saxion-locatie aan het Ariënsplein, maar er zijn nog geen geschikte projectoren voor de video’s. We zijn bezig met het opzetten van een crowdfundingspage, waarmee we onder andere dat materiaal willen aanschaffen. Daarnaast hebben we al wat 360 graden video’s opgenomen en zijn we vooral bezig met de content en PR.”

Tessa vindt het leuk om met verschillende onderdelen bezig te zijn, zoals video en grafische vormgeving. “De samenwerking met de andere groepsleden is ook heel leuk. Er heerst bij ons een leuke sfeer. Het wordt nog wel een uitdaging om 15 januari tijdens het Smart Solutions Festival een werkende proefdome te hebben staan. We willen dan echt een speciale beleving gecreëerd hebben met behulp van 360 graden beeld en (spatial) audio.”