Kom in actie: schrijf je in als stamceldonor
Corporate

Kom in actie: schrijf je in als stamceldonor

Was jij ook zo geraakt door het bericht van student Ramon die leukemie heeft en op zoek is naar een stamceldonor? Mick kwam direct in actie toen hij dit las; hij vroeg zich af of het mogelijk was om een grote wervingsactie voor stamceldonoren bij Saxion te organiseren. Zo gezegd zo gedaan!

Maandag 26 november t/m donderdag 29 november heb jij de kans om daadwerkelijk in actie te komen en je in te schrijven als stamceldonor. In de centrale hal van Saxion Enschede staat Mick zelf om mee te helpen, maar ook docenten en studenten van de opleiding Biologie en Laboratoriumonderzoek waar Ramon studeert helpen mee bij de registratie.

Hoe gaat het in z’n werk als je stamceldonor wilt worden? Er worden een aantal gegevens van je genoteerd en vervolgens kijken ze of je aan een aantal gezondheidsvoorwaarden voldoet. Daarna wordt er ter plekke wangslijm afgenomen met een wattenstaafje. Als je eenmaal in het bestand bent opgenomen neemt Matchis contact met je op als er een match is. In de meeste gevallen kan er dan via het bloed stamcellen gedoneerd worden.

Zien we jou deze week?

Datum: 26 t/m 29 november
Tijd: tussen 11.30 - 14.00 uur
Waar: Centrale hal van Saxion Enschede (M.H. Tromplaan)