LEGO
Corporate

Saxion host de regiofinale van de FIRST® LEGO® League

Kinderen uitdagen om te denken als wetenschap en technici, dát is het doel van de FIRST® LEGO® League. Zaterdag 1 december gaan ruim 210 Oost-Nederlandse scholieren met elkaar de strijd aan. Hiervoor ontwierpen, programmeerden en bouwden zij in teams een volledig zelfstandige robot met technisch LEGO.

Het thema van de challenge is ‘Into Orbit’: op welke manieren kun je langere tijd gelukkig en gezond blijven in een ruimtevaartuig of op een andere planeet? Op de finaledag presenteert elk team de resultaten van hun onderzoek en de werking van hun zelfgebouwde LEGO-robot aan de jury. Daarnaast krijgt ieder team punten voor de samenwerking tijdens het hele traject en op de finaledag zelf.

Finale

De finale van regio Oost-Nederland is zaterdag 1 december bij Saxion Enschede. Zaterdag 15 december strijden leerlingen uit de Stedendriehoek bij Saxion Deventer om de winst. De winnende teams gaan door naar de Benelux-finale op 16 februari in Eindhoven. Het beste team uit de Benelux mag naar het World Wide FIRST® LEGO® League Festival in de Amerikaanse stad St. Louis.