Saxion-studenten werken aan project Tiny Houses in Haaksbergen

Saxion-studenten werken aan project Tiny Houses in Haaksbergen

Wat kun je met een vervallen boerderij in Haaksbergen? Heel veel, zo blijkt uit het herbestemmingsplan van acht Saxion-studenten, dat voor veel belangstellenden werd gepresenteerd. Ze willen een Tiny House dorpje neerzetten op de desbetreffende plek.

Tiny houses zijn goedkoop en dat is volgens de betrokken studenten precies wat Haaksbergen nodig heeft. Jongeren die nu geen betaalbare woning kunnen vinden, kunnen dan in een tiny house gaan wonen. Met het plan moeten jongeren in Haaksbergen gehouden worden.

Wethouder Jan Herman Scholten mocht het eerste exemplaar in ontvangst nemen. Hij neemt het project mee in het woon-visieplan voor 2019.

Klaar voor een slimme wereld? Jij bepaalt de toekomst!

Kom naar de open dag