Roxanne afstuderen

Column: Afscheid

Roxanne van Norde
Roxanne van Norde Leestijd Minuten

Mijn eerste stapjes binnen Saxion: ik weet het nog als de dag van gisteren. Afwachtend en ietwat onzeker stond ik in het gigantische gebouw. Overal waar je keek stonden studenten en docenten te vertellen waarom iedereen bij Saxion moest gaan studeren. Het werkte.

Het werd Media, Informatie en Communicatie en na twee jaar studeren begonnen de instant noodles en het mini huis te vervelen: het was tijd voor een bijbaantje en meer knaken op de rekening. Ik kwam bij SAX terecht en interviewde talloze studenten, docenten, alumni en alles ertussenin. Mijn favoriete interview was het tweede interview dat ik ooit deed, met Saxion-docent Wil Dielis. Hij had zojuist het WK hockey voor 60-plussers gewonnen en ik werd door zijn manier van vertellen zowaar eens enthousiast van sport. Normaal word ik vooral blij van sportmaatjes die niet willen sporten.

Een ander hoogtepunt was de #SaxionBreakIn. Samen met mijn maatjes mocht ik als afstudeeropdracht alles doen wat ik altijd had willen doen in het Saxion-gebouw om iedereen te laten weten dat de nieuwsredactie gelanceerd was. Ik bleef na mijn afstuderen hangen als redacteur en praatte met veel van jullie. Mijn vingers typten zich een ongeluk op het toetsenbord om Saxion.nl te vullen met interessante content.

En nu zwaai ik af als redacteur bij de nieuwsredactie: ik ga Saxion definitief verlaten en dat is best lastig. Maar wel voor een goed doel, want ik ga me meer richten op waar ik het meest gelukkig van word: freelancen, werken voor verschillende opdrachtgevers en mijn eigen tijd indelen. Ik ben toe aan een nieuw avontuur en dit voelt voor mij als het juiste moment.

Als laatste wil ik even een momentje pakken om mensen te bedanken: mijn collega’s, in het bijzonder Wendy van Til die mij destijds aannam als studentredacteur en voor mij de eerste stapjes in de journalistieke wereld mogelijk maakte en Nadi, die er altijd was als ik even wilde sparren of vragen had. En natuurlijk wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn stukken en de leuke gesprekken. Voeg me vooral toe op LinkedIn om op de hoogte te blijven van mijn leven als freelancer of neem eens een kijkje op mijn blog.

We spreken elkaar,

Roxanne

Roxanne van Norde

Roxanne van Norde heeft haar geweldige studentenleven in Enschede afgesloten met een diploma van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Ze had het zo naar haar zin bij Saxion, dat ze nu als redacteur werkt bij de Nieuwsredactie. Als ze niet aan het schrijven is, kun je haar vinden bij de hipste hotspots in town of achter de laptop om een nieuwe citytrip te plannen.