Tech Your Future

Winnaars tweede finaledag Tech Your School bekend!

Afgelopen maandag vond de tweede finaledag van Tech Your School plaats. Het team afkomstig van SG Marianum mag zich tot winnaar van de tweede finaledag benoemen. Zij merkten dat er in de pauze te weinig zitplekken beschikbaar waren, en bedachten daarom inklapbare banken. “Wanneer er pauze is klap je de banken uit, en als de pauze voorbij is klap je de banken weer in zodat je goed door de gangen kunt lopen.”, aldus één van de teamleden.

Multifunctionele kantine
De andere teams grepen net naast de winst. Zij hadden als idee om de kantine wat multifunctioneler in te richten. Zo moet in de kantine niet alleen eten en/of drinken beschikbaar zijn, maar moet ook non-food aangeboden worden zoals haarelastiekjes (om je haar vast te maken tijdens de practica en de gymles). Ook moet er de mogelijkheid zijn om bijvoorbeeld een rekenmachine te lenen, mocht je deze vergeten zijn voor tijdens een toets. Ook over de financiële kant is nagedacht. De bemensing van deze kantine kan worden ingevuld door 5e jaars en/of door stagiares, zodat je kosten bespaart. Ook moeten ongezonde producten duurder worden gemaakt dan de gezonde producten, in plaats van andersom.

Verhuren die handel!
Een ander team kwam met het voorstel om de aula, die momenteel niet actief benut wordt, te verhuren aan een franchisenemer (bijvoorbeeld Bakkerij Bart), zodat de school én een (gezond) lunchaanbod heeft én huur kan ontvangen voor een ruimte waarmee men anders niks doet.

Over Tech Your School
Tijdens Tech Your School staan uitdagingen binnen de school centraal. Ruim 900 leerlingen uit 3 havo en 3 vwo uit de regio worden uitgedaagd om hier een oplossing voor te bedenken. Deze oplossingen kunnen vanuit de vier verschillende keuzeprofielen (C&M, E&M, N&G en N&T) worden bekeken en dus staat bij Tech Your School ook de profielkeuze centraal.

Drie finaledagen bij Saxion
Het hoogtepunt van Tech Your School zijn de finaledagen in december. Tijdens de finaledagen werken de leerlingen hun oplossing uit in de vorm van een visualisatie, presentatie of andere creatieve vorm. Uiteindelijk gaan de leerlingen hun oplossing pitchen aan de jury. De winnaar van Tech Your School wint een professionele pitch workshop, zodat de leerlingen klaargestoomd worden om hun idee te pitchen aan hun schooldirectie. Met als doel dat hun oplossing wordt doorgevoerd op hun school.

Op donderdag 13 december staat de laatste finaledag op de planning.

DSC_0735.JPG DSC_0716.jpg DSC_0761.JPG DSC_0763.JPG DSC_0769.JPG DSC_0781.JPG DSC_0783.JPG DSC_0793.JPG DSC_0798.JPG DSC_0800.JPG

Foto's: Tessa Bouwmeester. Bekijk alle foto's op Flickr.