Jeugd social media.png

Digitalisering van kinder- en jeugdzorg in Duitsland

Leestijd Minuten

Op donderdag 24 januari vindt het symposium 'Jugendhilfe Goes Digital - Fit für die digitalisierte Kinder- und Jugendhilfe?' op de Tobit.Campus in Ahaus plaats. De organisatie van het symposium is in handen van studenten van de Duitstalige deeltijdopleiding Social Work.

Het symposium vloeit voort uit het Europese partnerschap “Youth Work Mobile 2.0 – Train”.

Op het programma staan:

• Digitaliseringsprojecten zoals "Youth Work Mobile 2.0 - Train" en "Digital Skills for You(th)";
  • Digitale communicatie, attitudes, ethiek en recht;
  • Virtual Reality en FabLabs - de speeltuinen van de toekomst;
  • Strategie-ontwikkeling voor de digitale toekomst in kinder- en jeugdzorg.

De volgende partijen zijn betrokken bij de organisatie: Saxion, HeurekaNet - Freies Institut für Bildung, Forschung und Innovation (Münster), Servicebureau Jugendinformation (Bremen) en Stiftung Digitale Chancen (Berlijn).

Lees meer over het programma en de registratie in de flyer.