Eerstejaars studenten aan de slag met het Democratiespel

Eerstejaars studenten aan de slag met het Democratiespel

Leestijd Minuten

In het kader van het vak Maatschappij, Bestuur en Beleid hebben de eerstejaars studenten van Vastgoed en Makelaardij aan een Democratiespel deelgenomen in de raadzaal van de Gemeente Enschede. Hierin zijn zij in de huid gekropen van verschillende politieke partijen en hebben een raadsvergadering gehouden.

Op de agenda stond de ontwikkeling van een fashion-outlet aan de Zuiderval in Enschede. Er zijn fanatieke discussies gevoerd waarin (met wisselend succes) verschillende moties en amendementen zijn ingediend.

Vanuit de lokale vertegenwoordiging waren raadsleden Margarita Jeliazkova (D66), Barry Overink (BurgerBelangen Enschede), Annelies Futselaar (SP), Deniz Dönmez (PVDA) en Mart van Lagen (CDA) aanwezig om in de rol van wethouder danwel burgemeester het voorstel aan de raad voor te leggen. Begeleiding was tijdens alle 4 de vergaderingen in handen van Yvet Jody Maassen namens ProDemos.