professionals drinking coffee

Bijeenkomst Carree ‘Eigen Kracht Werkt’

Leestijd Minuten

Op woensdag 06 februari organiseerde Vrouwenplatform Carree in samenwerking met de Saxion Parttime School en Programma Bètatechniek een informatiebijeenkomst over kansen op werk in de technische- en ICT-branche in de regio Deventer.

Tijdens de 2 bijeenkomsten werden de ruim 50 aanwezige vrouwen geïnformeerd over verschillende banen en carrièreperspectieven binnen de technische- en ICT-sector. Saxion Parttime School heeft een presentatie verzorgd om de doelgroep te informeren over de (om)scholingsmogelijkheden. Van losse module tot hele Bachelor en alles wat er tussenin zit.

Kansen in de technische sector

Door de digitalisering en robotisering komen er ook steeds meer banen vrij in de techniek en ICT. Hierdoor wordt het steeds aantrekkelijker voor vrouwen om in de techniek of ICT te gaan werken. Werken in deze branches geeft dan ook veel kansen op een aantrekkelijk carrièreperspectief. (Vrouwelijke) medewerkers van o.a. Keolis (openbaar vervoer) Scania ( vrachtwagenbouwer), Allinq ( netwerkbeheerder) en Topicus (softwarebedrijf), geven een inkijkje in hun technische loopbaan bij bovengenoemde bedrijven. En daaruit bleek dat de technische kennis die je moet hebben of verkrijgen vaak lang niet zo onbereikbaar is als men gedacht had.

Saxion Parttime School

De laagdrempelige periode van 10 weken sluit goed aan bij de wensen van de potentiële cursist om je op een bepaald vakgebied snel bij te scholen. De subsidiemogelijkheden die er zijn om omscholing in de techniek mogelijk te maken nemen de financiële drempel weg, zodat niets nog in de weg staat om weer te gaan leren!