Onderzoek naar metaalprinten levert selectietool op
Onderzoek

Onderzoek naar metaalprinten levert selectietool op

Een onderzoek van Saxion naar het toepassen van 3D-metaalprinten heeft onder meer geresulteerd in een handige selectietool voor bedrijven. Hiermee kunnen zij ontdekken welke producten voor hun business interessant zijn om te 3D-printen.

Het project 3D-Metaalprinten van het lectoraat Industrial Design is erop gericht om samen met bedrijven kennis te ontwikkelen en onderzoek uit te voeren op het gebied van 3D-metaalprinten. Enkele Saxion-studenten en -onderzoekers hebben in samenwerking met zes partners uit de regio uitvoerig experimenteel onderzoek gedaan.

Uit deze onderzoeken vloeide onder meer een selectietool voort, waarmee bedrijven kunnen ontdekken welke producten voor hun business interessant zijn om te 3D-printen. Momenteel is het lectoraat op zoek naar bedrijven die samen met hen deze tool willen testen.

Wie geïnteresseerd is in de uitkomsten van het eerste project of wil helpen met het testen van de selectietool kan contact opnemen met projectleider Ivo Vrooijink via i.b.e.vrooijink@saxion.nl.