Welcome on board.jpg

Nieuwe collega's - Maaike Koller en Peerke van den Broek stellen zich voor

Vanwege projectverplichtingen bij SURF en interne taakverschuivingen verwelkomen wij per 1 mei 2019 twee nieuwe collega's:

Maaike Koller.jpg

Maaike Koller

TLC - Learning Designer, Project TIOS

06-83129768

Mijn naam is Maaike Koller, ik ben 27 jaar en woon in Apeldoorn. Sinds 1 mei 2019 ben ik werkzaam bij ICT&O als Instructional Designer. Als Instructional Designer zal ik aan het werk gaan bij verschillende academies, waar ik docenten zal ondersteunen en adviseren in het (her)ontwerpen van hun onderwijs.

Tijdens mijn studie Kunst en Techniek bij Saxion ben ik gaan werken als werkstudent bij SPS, hier ben ik een aantal jaren blijven plakken en heb ik uiteindelijk mogen samenwerken met het team ICT-support aan het stroomlijnen van de uitvoering van het onderwijs bij SPS.

Na een mooie periode bij SPS, waar ik veel geleerd heb over de onderwijsapplicaties die worden gebruikt bij Saxion, is het tijd voor een nieuwe stap in mijn ontwikkeling.

Ik hoop bij ICT&O veel te mogen leren over onderwijs, het inzetten van digitale middelen in onderwijs en het ondersteunen van de docent bij het ontwikkelen van online-onderwijs.

Peerke van den Broek

TLC - Onderwijskundig Adviseur BBT en SPS - Expertise: Eduxion en Blended learning

Mijn naam is Peerke van den Broek. Ik ben 48 jaar en werk nu bijna 12 jaar voor Saxion.

Voordat ik bij ICT&O ging werken was ik werkzaam als docent fysiotherapie bij AGZ in Enschede. Binnen mijn functie als docent ben ik altijd op zoek geweest naar werkvormen, fora en applicaties die het leren kunnen optimaliseren. Voor mij stond de student hierin altijd centraal.

In mijn visie op onderwijs zijn variatie, personalisatie en sturen op intrinsieke motivatie erg belangrijk. Zodoende ben ik dus ook regelmatig in gesprek met de student en realiseren wij samen aantrekkelijk onderwijs.

Binnen AGZ lukte mij dit goed, maar toch heb ik het gevoel dat wij nog te weinig doen met de middelen die beschikbaar zijn. Een uitdaging dus om te kijken hoe je mogelijkheden en uitvoering kan verbinden. Die uitdaging denk ik bij ICT&O aan te kunnen gaan.

Natuurlijk ben ik meer dan docent, instructional designer of onderwijstechnoloog. Thuis, in Deventer, woon ik met mijn vrouw, kinderen en hond in een heerlijk huis. Samen genieten wij ervan om spelletjes te doen, te lezen en nu en dan de natuur in te trekken. Persoonlijk doe ik dat laatste graag op de fiets, gewapend met mijn camera.

Ik maak graag foto’s waarbij ik teksten bedenk die kunnen inspireren. Deze teksten plaats ik dan als blog op internet. Los van die foto’s is spelen met taal een grote hobby van mij.