Innovatieve en duurzame resultaten Praktijklab Civiele Techniek

Innovatieve en duurzame resultaten Praktijklab Civiele Techniek

Een jaar lang werkten studenten Civiele Techniek binnen het Praktijklab aan echte opdrachten vanuit het werkveld. En het resultaat mag er zijn! Tijdens het symposium Praktijklab Civiele Techniek presenteerden de studenten hun werk aan de opdrachtgevers. Complimenten van het werkveld en stralende gezichten bij de studenten: een resultaat om trots op te zijn.

Bij Civiele Techniek toets je je geleerde kennis direct in de praktijk. De opdrachten waar de studenten samen aan werkten liepen sterk uiteen. Van het ontwerpen van een duurzaam klimaatplein voor Saxion in Enschede tot het ontwikkelen van ‘de parkeerplaats van de toekomst’ voor Reinteninfra B.V. en een onderzoek naar testmogelijkheden voor de Geluidsrail langs de N825.

Als ik de resultaten zo naast elkaar zie, ben ik hier echt trots op. Het Praktijklab is nieuw binnen de opleiding Civiele Techniek dit jaar. We hebben dit geïntroduceerd omdat we het belangrijk vinden dat studenten aan echte opdrachten werken en zien hoe de theorie in de praktijk werkt.

Olaf Leppink, Manager School of Business, Building & Technology

De studenten presenteerden vervolgens in kleinere groepjes hun projecten aan de opdrachtgevers. Tijdens de afsluitende borrel werd uitgebreid nagepraat over het pilotjaar van het Praktijklab en werden tips en tops uitgewisseld.