HOI 2019 maandag introductie Saxion

Introductieweek Apeldoorn 2019

Leestijd Minuten

De nieuwe Saxion studenten maken op woensdag 28 en donderdag 29 augustus tijdens de hogeschoolintroductie “HOI” kennis met hun hogeschool en de stad Apeldoorn. Circa 150 studenten nemen deel aan een afwisselend introductieprogramma in Apeldoorn. Ook vindt er op deze dagen een introductie voor eerstejaars Saxion studenten plaats in Enschede en Deventer.

Het programma start met de kennismaking van de zogenoemde Papa’s en Mama’s die de deelnemers gedurende deze dagen gaan begeleiden. Burgermeester Petra van Wingerden-Boers heet de eerstejaars Saxion studenten welkom, waarna zij deel kunnen nemen aan een programma dat bestaat uit verschillende activiteiten.

‘s Middags genieten de eerstejaars van een uitgebreide lunch op het Saxionplein aan Spoorstraat 29. Vervolgens gaan ze de stad in voor een interactieve Scavenger Hunt. De opdrachten richten zich op het ontdekken van de stad op een leuke en actieve manier. Er is daarbij ook extra aandacht voor de internationale studenten. Terug op het Saxion plein maken de deelnemers aan de hand van verschillende activiteiten uitgebreid kennis met de studie, studenten en de stad Apeldoorn. Vervolgens staat een BBQ op het programma die wordt gecombineerd met muziek van Feest DJ Silas. De dag wordt afgesloten met het grote eindfeest in Teun waar er tot vroeg in de morgen gefeest kan worden.

Op donderdagochtend gaan de deelnemers die blijven overnachten weer vroeg uit de veren voor een heerlijk ontbijt en afsluiting van het programma.

ntroductie opleidingen

Op maandag 26 en dinsdag 27 augustus hebben de diverse opleidingen een opleiding-specifiek programma georganiseerd voor de nieuwe studenten. Tijdens deze dagen kunnen studenten zich nog voor de HOI inschrijven.

Na deze introductieweek hebben nieuwe studenten het weekend om bij te komen van alle inspanningen, want op maandag 2 september beginnen de eerste colleges. Vervolgens vindt op 5 september de officiële opening van het nieuwe hogeschooljaar 2019-2020 plaats.