Bocholt
Business

Saxion-docenten en -studenten bezoeken netwerkdag in Duitsland

Vier docenten en 25 studenten van Saxion hebben donderdag een netwerkdag bezocht op een Duitse hogeschool. Hier konden zij in contact komen met Duitse bedrijven om onder meer afstudeerplekken te regelen.

De Internationale Matchingmesse werd voor de tweede keer georganiseerd en vond plaats op de Westfälische Hochschule in Bocholt. Zo’n veertig Duitse en Nederlandse bedrijven waren aanwezig met een kraam en boden studenten op deze manier de kans om met hen in contact te komen.

De groep met Saxion-docenten en -studenten reisde per bus – vergoed door de Duitse organisatie – richting de netwerkdag. Hier informeerden zij naar bijbanen, stages en afstudeeropdrachten. In november staat er ook nog een bezoek gepland voor Saxion-werknemers aan de Fachhochschulen Münster, waar Saxion mee samenwerkt, om hier een kijkje in de keuken te nemen.