Afb 1 webinar.jpg

Webinar – Hoe verplaats je je onderwijs naar online

Leestijd Minuten

Vanuit de SURF SIG Media & Education hadden we een seminar voorbereid over de ontwikkeling van een landelijke toolkit voor docentprofessionalisering op het gebied van video. Deze zou plaatsvinden op 18 maart bij SURF in Utrecht maar kon uiteindelijk i.v.m. Corona maatregelen niet meer doorgaan. We dachten gelijk in online alternatieven en veranderden onze bijeenkomst naar een webinar met een zeer toepasselijk onderwerp: ‘hoe verplaatsen we ons onderwijs naar online?’.

Afb 2 webinar.jpg

Net als bij Saxion werd ook voor dit webinar in korte tijd veel moois opgezet. Drie hoger onderwijsinstellingen (Universiteit Tilburg, Vrije Universiteit Amsterdam en Saxion) deelden hoe zij aan de slag zijn gegaan en er werd van alles gedeeld via de chat. Vanuit Saxion heb ik onze werkwijze gedeeld (zie hier mijn slides). Je kunt het hele webinar via deze link terugkijken of lees hier de aantekeningen van een deelnemer inclusief een aantal interessante links.

Foto Jantine te Molder

Jantine te Molder

Academie AGZ en onderwijskundig media adviseur