RPO

Leren naast je werk? Deze opties biedt Saxion!

Leestijd 5 Minuten

Als professional weet jij als geen ander wat het is dat jouw vakgebied en de wereld in beweging zet. Je ziet veranderingen en vernieuwingen die kansen bieden en wilt daar onderdeel van zijn. Dat kan door je te verdiepen, te verbreden of om juist iets heel anders te gaan doen. Maar welke opties zijn er om te studeren naast je werk en welke mogelijkheden biedt Saxion jou? In dit artikel vind je de diverse opleidingsmogelijkheden bij Saxion waaruit jij kunt kiezen als je wilt studeren naast je werk.

Deeltijd bachelor

We trappen het artikel af met de bacheloropleiding, een populaire deeltijd onderwijsvorm. Een hbo-deeltijdbacheloropleiding duurt standaard vier jaar. Na het behalen van alle 240 EC studiepunten ontvang je een door de Nederlandse overheid officieel erkend getuigschrift en mag je de titel ‘Bachelor’ voeren. Maar wat leer je nu precies tijdens de opleiding? Hieronder geven we je enkele voorbeelden van vaardigheden die je na het behalen van je diploma bezit:

• Je bent een vakman of – vrouw in een bredere context.
  • Je bent in staat theorieën te vertalen naar toepassingen voor praktijkvraagstukken.
  • Je kunt zelfstandig werken aan complexe taken.
  • Je bent in staat om met meerdere partijen te communiceren en overziet de verschillende belangen.
  • Je kunt oplossingsstrategieën formuleren.

Welke richting je ook op wilt, bij Saxion kun je alle kanten op. Zo bieden wij bacheloropleidingen aan in de sectoren Educatie, Zorg & Welzijn, Economie en Techniek & ICT. Een overzicht van alle bacheloropleidingen die je kunt volgen als je wilt studeren naast je werk, vind je hier.

Studieadvies op maat

Deeltijd master

Heb je al een hbo-diploma op zak en wil je naast je werk nog verder studeren? Dan is een deeltijd master echt iets voor jou. De masters bij Saxion duren één tot twee jaar en focussen op de verbindende functie tussen mensen die denken en mensen die doen. Onze hbo-masters zijn praktijkgericht. Je bent bezig met zowel het uitdenken van nieuwe mogelijkheden, als het toepasbaar maken. Na het afronden van je professionele master bij Saxion behaal je een (internationaal) erkende graad als MA, MBA of MSc, net als bij een universitaire master.

Bij Saxion kun je masters volgen in de sectoren Educatie, Zorg & Welzijn en Economie. Welke dit precies zijn, vind je hier.

masters.jpg

Deeltijd Associate degree

Heb jij je havo-, vwo- of mbo 4-diploma op zak? Ben je al enkele jaren aan het werk? Sta jij te springen om naast je werk verder te studeren, maar wil je niet vier jaar lang in de schoolbanken zitten? Dan is een Associate degree (Ad) iets voor jou.

Een Associate degree (Ad) is een tweejarige hbo-opleiding waarbij je wat je leert, meteen kunt toepassen in de praktijk. Mocht je na twee jaar studeren de smaak te pakken hebben, dan kun je gemakkelijk doorstromen naar een verwante hbo-bachelor. Na het succesvol afronden van je Associate degree-opleiding ontvang je een wettelijk erkend hbo-diploma.

Bij Saxion kun je kiezen uit zeven Associate degree’s, welke dit zijn vind je hier.

Student tijdens college

Deeltijd post-hbo

Ben jij in het bezit van een hbo-diploma en wil jij je als professional verdiepen of verbreden in jouw vakgebied? Een post-hbo opleiding is bedoeld voor professionals die zich willen verdiepen of verbreden in hun vakgebied. Heb je geen hbo-bachelordiploma maar beschik je over aantoonbaar hbo werk- en denkniveau dan is een post-hbo ook iets voor jou!

Bij Saxion heb je de keuze uit de volgende deeltijd post-hbo opleidingen.

post-hbo bij Saxion

Cursus

Bij Saxion kun je naast je werk ook cursussen volgen. Een cursus is een vrij te volgen onderdeel binnen Saxion en is in vele soorten beschikbaar. Zo zijn er cursussen van 2 dagen maar ook van meerdere weken. Rond je de cursus met een voldoende af, dan ontvang je bij de meeste cursussen een certificaat. Het complete aanbod aan cursussen bij Saxion vind je hier.

module cursus.jpg

Module

Een module is een onderdeel van het bachelor onderwijs. Er zijn vier startmomenten per jaar en je hebt de keuze uit verschillende locaties. In 10 weken rond je een module af waarna je een certificaat met studiepunten ontvangt. Deze zijn inwisselbaar voor studiepunten bij inschrijving voor een deeltijd bachelor of Associate degree bij Saxion. En mocht je de smaak te pakken hebben, kun je modulen stapelen tot een hbo-diploma! Het complete aanbod van onze modulen vind je hier.

master.jpg
Landing-OOA-focus.jpg

Bezoek onze open avond!

Meer weten over in deeltijd studeren? Kom dan naar onze open avond! Op dit moment kom je alles te weten over jouw favoriete opleiding(en), studeren in deeltijd én kun je vragen stellen aan de aanwezige docenten én studenten!

Meld je aan