Alisson.jpg
Studentenleven

Allison liep stage bij Limesquare: ‘Een periode die ik nooit meer ga vergeten’

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Het afgelopen halfjaar liep Alisson Emmanuel stage bij marketing- en communicatiebureau Limesquare. Tijdens haar stage vond ze het maken van content al erg interessant en dus begint ze na de zomer aan de minor ‘How to create killer content’ bij Saxion. “Wat ik vooral zo leuk vond, is dat je te maken krijgt met verschillende klanten uit verschillende branches.”

Hoi Alisson, welke opleiding volg je precies?

“Ik heb net mijn derde leerjaar afgerond van de opleiding Commerciële Economie. Volgend leerjaar ga ik de minor volgen ‘How to create killer content’ bij Saxion en in het tweede halfjaar ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek.”

Waar heb je de afgelopen maanden stagegelopen?

“Bij Limesquare, een creatief marketing- en communicatiebureau in Hengelo. Een vriendin zag een vacature voorbij komen op LinkedIn en ze wist dat ik nog op zoek was naar een stageplek. Ik heb meteen gesolliciteerd!”

Waarom wilde je daar graag stagelopen?

“Ik kreeg de indruk dat ik veel kon leren bij Limesquare op het gebied van marketing. Daarnaast is persoonlijke ontwikkeling een belangrijk punt geweest voor mij. Dit is precies waarnaar ik op zoek was: een stageplek waar ik veel kon leren over marketing en mijzelf. Deze kans heb ik met beide handen aangepakt.”

Allison met een tip voor studenten die nog op zoek zijn naar een stage

Wat hoopte je te leren van je stage?

“Voorafgaand aan mijn stage heb ik een aantal doelstellingen voor mijzelf opgesteld. Als eerste wilde ik leren hoe je social media als bedrijf succesvol kan inzetten en hoe je pakkende content kunt schrijven. Daarnaast wilde ik leren hoe je gemakkelijk en zelfverzekerd voor publiek kunt presenteren. Als laatste wilde ik leren werken met programma’s als InDesign, Premiere Pro en Photoshop. Deze doelen heb ik zeker behaald!”

Wat mag je allemaal doen?

“Bij Limesquare krijg je de vrijheid om te doen waar je plezier in hebt. Ik heb mij voornamelijk beziggehouden met het creëren van content op social media voor Limesquare en voor klanten. Wat ik vooral zo leuk vond, is dat je te maken krijgt met verschillende klanten uit verschillende branches.”

Wat vind je het leukst aan deze stage?

“Zonder twijfel de gezellige en talentvolle collega’s. Daarnaast is de begeleiding heel prettig. Ik voel me helemaal op mijn plek bij Limesquare. Je krijgt de ruimte om jezelf, je talenten en je interesses te ontdekken. De afgelopen vijf maanden heb ik veel mogen leren en dit is een periode die ik nooit meer ga vergeten!”

Heb je tips voor studenten die nog een stage moeten vinden?

“Begin op tijd met zoeken naar een stageplek en solliciteer bij verschillende bedrijven. Het belangrijkste is dat je kiest wat goed voelt! Uiteindelijk is Limesquare de beste keuze geweest voor mij.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.