Studieloopbaanontwikkeling hoofdfase - HBR

  • Code

    L.19307

  • Studiebelastingsuren

    84

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    1, 2, 3, 4

Passen de opleiding en het beroep bij jouw ambities en mogelijkheden? Dat is de centrale vraag in de propedeuse. Om die vraag te kunnen beantwoorden, krijg je opdracht te solliciteren naar een plaats in de postpropedeuse. Je gaat na waar je kwaliteiten liggen, wat het werkveld van afgestudeerden vraagt, en of er een match is tussen beide. Daarbij verzamel je materiaal waaruit je geschiktheid blijkt. Je studieloopbaanbegeleider ondersteunt je daarbij. Met hem of haar heb je ook enkele gesprekken over je studievoortgang: het kennismakingsgesprek in het eerste kwartiel, het voortgangsgesprek halverwege het studiejaar en het eindgesprek in kwartiel 4. Als je studieresultaten achterblijven bij de verwachtingen, zoek je samen met je studieloopbaanbegeleider naar oorzaken en oplossingen. Aan het eind van het studiejaar krijg je een advies om de opleiding al dan niet voort te zetten. Dit advies is gebaseerd op het aantal behaalde studiepunten, en als het goed is in lijn met de uitkomsten van de sollicitatie.

Competenties

  • BRR - dummy

Leerdoelen

In de propedeuse gaat het om de volgende loopbaancompetenties:

  • je bent in staat een visie te ontwikkelen op het beroep en de beroepsmogelijkheden, en je kunt je keuze voor de opleiding en het beroep toelichten en onderbouwen;
  • je kunt je geschiktheid voor opleiding en beroep illustreren met materiaal dat je zelf hebt gezocht of ontwikkeld;
  • je kunt je eigen professionele ontwikkeling vormgeven en sturen met behulp van ontwikkelingsplannen.

Werkvorm