Kick off kwartiel 3

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Het samenstellen van een enkelvoudig jaarrapport voor een Nederlandse B.V. aan de hand van aangeleverde data (geboekte administratie en correcties) en de Nederlandse wet- en regelgeving.

Competenties

• SFIB Eindkwalificatie 3 opstellen financiĆ«le en fiscale overzichten
  • SFIB Eindkwalificatie 4 Controleren

Leerdoelen

1. De student kan het belang uitleggen van het afleggen van verantwoording en kan uitleggen wat de rol van de jaarrekening daarbij is en welke wettelijke verplichtingen bedrijven hebben dienaangaande.
  2. Studenten kunnen op basis van aangereikte data de volledigheid, juistheid en tijdigheid vaststellen van een kolommenbalans door een initiƫle cijferanalyse.
  3. Studenten kunnen op basis van aangereikte data de journaalposten opstellen voorkomend bij een jaarafsluiting.
  4. Studenten kunnen de kwaliteitskenmerken van verslaggeving en de verschillende accountingprincipes volgens de regelgeving toepassen.
  5. Studenten kunnen op basis van een uitgewerkte kolommenbalans een enkelvoudige jaarrekening van een BV samenstellen.
  6. Studenten kunnen interpreteren in welk onderdeel van het jaarrapport bepaalde informatie opgenomen dient te worden.
  7. De student kan een eenvoudig kasstroomoverzicht opstellen volgens de directe en indirecte methode en onderverdelen naar de drie soorten kasstromen.
  8. Studenten kunnen een afsluitende cijferbeoordeling waaronder een ratio-analyse uitvoeren voor een jaarrekening.
  9. Studenten kunnen het zelf samengestelde jaarrapport met de DGA of diens controller delen en toelichten.

Werkvorm

Code Naam