Ondernemingsrecht

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Het begeleiden en voorzien van informatie van een ondernemer op het gebied van ondernemingsrecht, zowel mondeling als schriftelijk op een voor de beroepsptaktijk geeigende manier.

Competenties

• SFIB Eindkwalificatie 2 inrichten organisatie en administratie inclusief risico’s
  • SFIB Eindkwalificatie 7 Advisering

Leerdoelen

1. De student kan op professionele en zakelijke wijze een klantdossier beheren door middel van het gebruik van diverse communicatiemiddelen.
  2. De student beheerst de theorie rondom ondernemingsrecht en kan deze toepassen op de casus door de klant/ondernemer tijdens diverse activiteiten gevraagd en ongevraagd te voorzien van antwoorden en informatie.
  3. De student kan de ondernemer op professionele wijze, mondeling en schriftelijk informeren over en begeleiden in de startfase van de onderneming (keuze rechtsvorm, bv i.o, oprichtingsvereisten, keuze handelsnaam, handelsregister KvK, aansprakelijkheid). Aandacht voor de omzetting van eenmanszaak naar start bv.
  4. De student kent de administratieverplichting voor een onderneming en kent de wet-en regelgeving voor verslaggeving (BW 2 titel 9) op hoofdlijn.
  5. De student kan de ondernemer op professionele wijze, mondeling en schriftelijk informeren over en begeleiden bij de juridische inrichting en taakverdeling binnen de gekozen rechtsvorm (statuten, organen, taakverdeling, ondernemingsraad, aandelen, rechten aandeelhouders).
  6. De student kent de wettelijke kapitaalvereisten voor de kapitaalvennootschappen en kan de ondernemer hierover mondeling en schriftelijk informeren.

Werkvorm

Code Naam