Evenementenmanagement

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

Studenten werken in groepen samen als evenementenbureau. Het startpunt van de module is de opdracht die de bureaus onvangen van een opdrachtgever. Elk bureau moet de opdrachtgever ervan overtuigen dat zij het beste bureau zijn om mee samen te werken. Op basis van een design thinking principe werkt het bureau toe naar een concept. Een concept dat de opdrachtgever ervan overtuigt om de samenwerking aan te gaan met het bureau. Vervolgens gaat het bureau aan de slag met het plannen, uitvoeren en evalueren van het evenement in nauwe samenwerking met verschillende interne en externe stakeholder. Gedurende dit proces heeft het bureau oog voor financiele, veiligheids-, communicatie- en gastvrijheidsaspecten die komen kijken bij het organiseren van een succesvol evenement. Daarnaast werkt de student doorlopend aan de ontwikkeling van zij/haar professionele vaardigheden en houding.

Competenties

• HBS 12. Vrije competentie

Leerdoelen

De student kan in samenwerking met een diversiteit aan stakeholders een succesvol evenement organiseren door de verschillende fasen van een evenement te doorlopen en heeft daarbij grip op de verschillende beheersaspecten. De student ontwikkelt zijn/haar professionele communicatieve vaardigheden en gastvrije houding en weet deze af te stemmen op de doelgroep en het moment. De student is zich doorlopend bewust van zijn/haar professionele ontwikkeling als young professional.

Werkvorm