HB-Kennismaking met onderzoek

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

De module Kennismaking met Onderzoek is gericht op het stimuleren van het onderzoekend vermogen van studenten, door ze te laten ontdekken  wat de betekenis is van onderzoek voor het realiseren van beroepsproducten. Studenten leren verkregen informatie en de manier waarop deze informatie verkregen is kritisch beoordelen. Binnen de module staat de competentie onderzoekend vermogen centraal en leren studenten basisvaardigheden op het gebied van het doen van onderzoek.  Bovendien leren studenten kritisch reflecteren op de kwaliteitseisen van onderzoek.

Competenties

• HBS 2. Onderzoek

Leerdoelen

Aan het einde van de module is de student in staat om zelfstandig onderzoek uit te voeren, hetgeen uitmondt in een advies over een inkoopvraagstuk van een bedrijf uit de eigen beroepspraktijk. Daarnaast is de student in staat om zelfstandig een meetinstrument te ontwikkelen op basis van literatuuronderzoek.

Ook is de student aan het eind van de module in staat om kritisch te reflecteren op de gemaakte keuzes in het onderzoeksontwerp. Hierbij gaat het zowel om technische keuzes in het onderzoeksplan, als om inhoudelijke keuzes bij de totstandkoming van het meetinstrument.

Werkvorm