Praktijkstage

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

De praktijkstage is een vorm van ervaringsleren gedurende Hoofdfase 1 en heeft tot doel dat een student op operationeel/tactisch niveau relevante werkervaring opdoet in de hospitality business met een omvang van minimaal 90 werkdagen. Tijdens deze praktijkstage is de student onderdeel van een dynamische praktijkomgeving en werkt de student (pro)actief mee in beroepsauthentieke rol(len) en opdrachten. De student opereert soms zelfstandig, maar vaak ook onder supervisie van een bedrijfscoach, en leert van professionals en de feedback die hij van hen ontvangt. De student wordt in dit leerproces begeleid door een Saxion-coach en is gedurende de praktijkstage onderdeel van een peergroep van praktijkstagiaires.

Competenties

• HBS 12. Vrije competentie

Leerdoelen

Doel van het ervaringsleren tijdens de praktijkstage: uitvoeren, analyseren en het evalueren van het operationeel proces als een vertaling van tactisch/strategische keuzes van het bedrijf. Daarnaast ontwikkelt de student tijdens de praktijkstage specifieke professionele vaardigheden die relevant zijn voor de rol in het bedrijf en stelt de student voor hem belangrijke persoonlijke en professionele leerdoelen op. Aan het einde van de stage reflecteert de student in welke mate en op welke wijze de leerdoelen zijn behaald. De resultaten van het praktijkleren bewijst de student door middel van drie toetsen, waarvan de eerste formatief.

Werkvorm