HB-Management & Organisatie

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

2, 3

Een rode draad in de opleiding is de leerlijn management. Daarin wordt ingegaan op allerlei aspecten van management, zowel de theorie als de praktijk daarvan. In de propedeuse wordt met de module Management & Organisatie gestart met perspectieven op management en organisatie door organisaties te leren analyseren aan de hand van managementtheorieën en -modellen.

Competenties

• HBS 3. Beleid en Besluit
  • HBS 4. HRM/People Management
  • HBS 7. Verandermanagement

Leerdoelen

Studenten zijn in staat vanuit de meest gangbare en actuele managementtheorieën aspecten van hospitality organisaties te beschrijven en te analyseren.

Kwartiel 2: Studenten hebben kennis van de meest gangbare (begrippen uit) managementtheorieën in relatie tot de hospitality business.

Kwartiel 3: Studenten zijn in staat relevante managementtheorie toe te passen op de praktijk van een hospitality organisatie door die organisatie aan de hand van documentanalyse, interview en observatie te analyseren.

Werkvorm