ARC2: Erfgoed en Publieksbereik

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

4

De module Erfgoed & Publiek richt zich op studenten die meer willen weten over de wijze waarop we in het huidige archeologische bestel omgaan met het erfgoed (in brede zin, niet alleen het ondergrondse erfgoed of archeologische vindplaatsen) en hoe we hierover het publiek (doelgroepen, stakeholders en andere belanghebbenden) daarover kunnen informeren en kunnen betrekken. In groepsverband wordt gewerkt aan het in kaart brengen van erfgoedwaarden in een regio of er wordt gefocust op een specifiek monument. Vervolgens wordt deze informatie opgewerkt binnen een interactieve GIS-omgeving (ArcGIS StoryMaps) en worden mensen in de directe omgeving van deze erfgoedwaarden betrokken bij de verdere invulling van deze kaart.

Competenties

• BBT competentie(s) zie Blackboard

Leerdoelen

1. De student weet welke vormen van erfgoed kunnen bijdragen aan de kwaliteit van de leefomgeving.
  2. De student is in staat om informatie over erfgoed te verwerven.
  3. De student is in staat om informatie over erfgoed te verwerken, te vertalen en te presenteren.
  4. De student weet hoe het draagvlak voor en de maatschappelijke waarde van erfgoed kunnen worden vergroot.

Werkvorm