ARC2: Verbeelden van het Verleden

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Aan de hand van een opdracht uit de praktijk ga je aan de slag met een onderwerp uit het Erfgoed en Maatschappij Kennisblok. In het toepassingsblok leer je technieken om hetgeen je hebt geleerd tijdens het kennisblok Erfgoed en Maatschappij te presenteren in de meest geschikte, gekozen communicatievorm. Van een bachelor archeologie wordt in het werkveld verwacht dat deze beschikt over voldoende vaardigheden om onderzoeksresultaten te presenteren naar opdrachtgevers, breed publiek of andere stakeholders. Studenten leveren een eindproduct dat geschikt is voor publicatie of presentatie naar derden.

Competenties

• BBT competentie(s) zie Blackboard

Leerdoelen

1. De student kan het publiek informeren en enthousiasmeren over erfgoed.
  2. De student kent de werking van haar/zijn camera en kan aan de hand van deze kennis verschillende parameters in de praktijk toepassen.
  3. De student kan met een camera een foto maken die geschikt is voor publicatie.
  4. De student kan afbeeldingen opmaken die geschikt zijn voor publicatie.
  5. De student kan cartografische principes toepassen bij het vormgeven van kaarten en infographics.
  6. De student kan een rapportage opmaken volgens vooraf gespecificeerde eisen en deze geschikt maken voor drukwerk en digitaal printwerk.
  7. De student kan verschillende technieken en programma's die worden gebruikt voor DTP toepassen om onderzoeksresultaten te verbeelden voor publiek.

Werkvorm