Biomedische Research en Diagnostiek

Voltijd

Soort minor C. Een Saxion minor die open staat voor studenten van 1 opleiding
Thema Life Science, Design & Technology

Biomedische laboratoriumtechnologie en de (bio)medische wetenschap ontwikkelen zich razendsnel. Deze minor speelt daarop in. De student maakt kennis met recente ontwikkelingen in het vakgebied, zowel binnen de research & development, alsook binnen de medische laboratoriumdiagnostiek.

Je bent een student BML en je wilt je verdiepen in je toekomstige vakgebied? En je wilt ook grotendeels zelf bepalen hoe je de module vormgeeft? Dan is deze minor voor jou.

In Kwartiel 1/2 is de minor Nederlandstalig (in Deventer). De opbouw is als volgt:

Kwartiel 1: Ontwikkelingen in Biomedisch Laboratoriumonderzoek I (tumorbiologie, infectieziekten, biotechnologie, erfelijke ziekten) (12EC)
Kwartiel 2: Ontwikkelingen in Biomedisch Laboratoriumonderzoek II (bio-informatica, project) (12EC)

Studenten kunnen daarnaast Laboratoriumgeneeskunde (6 ec) volgen of een ander keuzevak t.w.v.6 ec

KOM studenten kunnen ook als keuzevakken Academic Writing and Intercultural Awareness (samen 6EC) volgen.

In Kwartiel 3/4 is de minor Engelstalig (in Enschede). De opbouw is verder hetzelfde als in Kwartiel 1/2

Kwartiel 3: Advances in biomedical laboratory research I (tumor biology, infectious diseases, biotechnology, hereditary diseases) 12 ec
Kwartiel 4: Advances in biomedical laboratory research II (bioinformatics, in depth project) 12 ec

Studenten kunnen daarnaast Laboratoriumgeneeskunde (6 ec) volgen of een ander keuzevak t.w.v. 6 ec

Per module volg je enkele klassikale lessen, maar ben je vooral bezig met het vastellen, voorbereiden en uitvoeren van een verdiepende opdracht. Hiertoe werk je samen met medestudenten in een projectgroepje. Elk groepje wordt begeleid door een tutor.

Studerend aan de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek. Propedeutisch examen behaald.

Voor buitenlandse studenten (k3/4) een vergelijkbare opleiding; in de Life Sciences)

Het totale aantal ECTS is 30
Studenten worden beoordeeld aan de hand van beroepsproduct en thema opdrachten (bijvoorbeeld een verslag, presentatie, kennisclip, etc.). Voorwaardelijke toetsjes maken ook deel uit van de thema’s.

Leereenheden

Verplichte vakken

Ingesloten opleidingen

• BML Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek Enschede Voltijd (50002126)