Hoe vind ik een deeltijdopleiding die bij me past?

Hoe vind ik een deeltijdopleiding die bij me past?

Leestijd Minuten

Als professional weet jij als geen ander wat het is dat jouw vakgebied en de wereld in beweging zet. Je ziet veranderingen en vernieuwingen die kansen bieden en wilt daar onderdeel van zijn. Dat kan door je te verdiepen, te verbreden of om juist iets heel anders te gaan doen. Maar hoe pak je zoiets aan? En hoe vind je nou de deeltijdopleiding die bij jou past?

Voor de één is het kiezen van een studie een makkelijke opgave, terwijl de ander niet weet waar die moet beginnen. Of je nu nog geen idee hebt wat je wilt gaan studeren, je twijfelt tussen een aantal studies of al een keuze hebt gemaakt, er zijn diverse manieren om de deeltijdopleiding te vinden die het beste bij jou past. In dit artikel vertellen wij jou hoe en geven wij tips & tricks!

Een deeltijdopleiding volgen? Ontdek waar je interesses liggen!

Een goed uitgangspunt om te beginnen met het vinden van de deeltijdopleiding die bij jou past, is om te ontdekken waar jouw interesses liggen.

Waar liggen jouw kwaliteiten? En welk werk lijkt je leuk om te doen? Dit zijn vragen die je jezelf kunt stellen om dit te ontdekken.

Ook kunnen de interessetesten van Studiekeuze123 je helpen bij het ontdekken. Heb je ontdekt waar jouw interesses liggen, dan is het goed om te kijken welke deeltijdopleidingen daarop aansluiten.

Vergelijk deeltijdopleidingen

Als je hebt ontdekt waar jouw interesses liggen en welke opleidingen hierbij aansluiten, dan is het belangrijk om de opleidingen van jouw interesse met elkaar te gaan vergelijken. Hét ideale moment om dit te doen is tijdens onze online open avond. Hier praten docenten en studenten je tijdens livestreams bij over alle ins en outs van de opleiding(en) waar jij interesse in hebt.

Kijk van te voren ook alvast op de deeltijd opleidingspagina’s op onze website. Daar vind je veel informatie die je kunt gebruiken om een keuze te maken tussen de deeltijdopleidingen waar jij interesse in hebt.

Meer weten over deeltijd studeren? Bezoek onze open avond!

Hulp bij het vinden van de deeltijdopleiding die bij jou past

Een keuze maken uit het brede aanbod van opleidingen en cursussen is best lastig. Want wat past nu bij jou? Saxion helpt je graag op weg! Wij bieden je diverse handvatten bij het maken van keuze.

1. MeeloopdagTijdens een meeloopdag ga je op locatie met een eerstejaarsstudent op pad en ervaar je hoe het is om een deeltijd Saxion-student te zijn. Tijdens de meeloopdag volg je échte lessen. Dit kan soms wat abstract aanvoelen, maar zo kom je er wel achter hoe het écht is om bij Saxion te studeren. Je proeft de sfeer in de klas, maar kan ook in gesprek gaan met de deeltijdstudenten.
  2. Studieadvies op maat gesprek
    Weet jij al welke opleiding je aanspreekt, maar twijfel je of dit 100% is wat je wil? Tijdens een studieadvies op maat gesprek gaat een studiecoach jou helpen als je twijfelt tussen opleidingen. Je kunt al je vragen stellen over bijvoorbeeld de inhoud, toelatingseisen of loopbaanmogelijkheden. Of over hoe je je studie combineert met privé en/of werk.
    Het gesprek helpt je ook om te kijken of de studie van jouw keuze wel echt bij jou past. Uitgangspunten zijn jouw achtergrond, (voor)opleiding, eventuele werkervaring en natuurlijk jouw loopbaanwensen.
Landing-OOA-focus.jpg

Bezoek onze open avond!

Meer weten over in deeltijd studeren? Kom dan naar onze open avond! Op dit moment kom je alles te weten over jouw favoriete opleiding(en), studeren in deeltijd én kun je vragen stellen aan de aanwezige docenten én studenten!

Meld je aan