• Code

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

1, 2, 3, 4

De stage is een vorm van onderwijs waarbij de student werkt en leert in een bedrijf of instelling. Leren en werken gaan hand in hand in de stage. Gedurende een aaneengesloten periode van vijf maanden verricht de stagiair activiteiten die hem in staat stellen de stagedoelen te bereiken. De stage omvat 30 studiepunten en wordt beschouwd als een aparte onderwijseenheid.

De stageperiode is een studieonderdeel dat geprogrammeerd is in het derde of vierde leerjaar van de student. De eerste twee jaren van de opleiding zijn voorbereidend voor de stage. Het derde en vierde leerjaar zijn voor stage, smart solution semester en de minor. Deze kunnen in elke gewenste volgorde worden doorlopen. Om deze onderdelen te mogen volgen, moet de student in ieder geval voldoende studiepunten hebben behaald in de eerste twee leerjaren. De stageperiode duurt 20 weken.

Competenties

• LED competentie

Leerdoelen

1. De student kan de kennis en vaardigheden op verschillende vakgebieden, die hij in de eerste twee leerjaren van de opleiding heeft verworven, toepassen in de beroepspraktijk bij het uitvoeren van taken en het oplossen van problemen. Ook is hij in staat deze kennis te verbreden en te verdiepen.
2. De student verwerft inzicht in de structuur, organisatie en cultuur van een bedrijf of instelling.
3. De student ontwikkelt zijn sociale en communicatieve vaardigheden.  Werkzaamheden binnen arbeidsorganisaties worden steeds meer in teamverband uitgevoerd. Aangezien de student tijdens de stage ongetwijfeld moet samenwerken, biedt de stage goede mogelijkheden de sociale en communicatieve vaardigheden verder te ontwikkelen.
4. De student wil en kan zich gedragen als een verantwoordelijk werknemer.
5. De student oriënteert zich op de verdere studie en de beroepscarrière. "

Werkvorm

Code Naam