Ontwerpproject 60

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

2

Ontwerpproject 60 maakt onderdeel uit van de ontwerpproject leerlijn en  het ontwerpproces wordt doorlopen. Kunststof is een veelgebruikt materiaal voor consumenten- en industriĆ«le producten. Industrieel ontwerpers ontwerpen in de beroepspraktijk producten gemaakt uit kunststof en zijn betrokken bij de productie van deze ontwerpen.

Competenties

• LED competentie

Leerdoelen

De student kan een product in kunststof ontwerpen.
De student doorloopt het ontwerpproject op een gestructureerde manier.
De student houdt in het eindontwerp rekening met de gebruiker.
De student gebruikt CES Edupack om een kunststof te selecteren.
De student houdt in het ontwerp rekening met belangrijke eigenschappen van kunststof (elasticiteitsmodulus, kruip, spanningsrelaxatie).
De student selecteert een productiemethode voor kunststof met behulp van CES
De student gebruikt vrije lichaamsschetsen om de belangrijkste krachten op zijn ontwerp te visualiseren.
De student gebruikt Solidworks om een sterkteberekening op zijn ontwerp uit te voeren.
De student ontwerpt een mal voor de productie van zijn product met behulp van Solid Works.
De student evalueert het project op het eind aan de hand van probleemstelling en programma van eisen.
De student evalueert het ontwerpproces aan de hand van een reflectie.
De student presenteert zijn ontwerp aan de opdrachtgever/docenten.

Werkvorm

Code Naam