Mensgericht Ontwerpen

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

3

Bij elk product waarbij mensen betrokken zijn in het gebruik ervan, zijn aspecten van de mens in het geding. Het is de taak van de ergonomie om de interactie tussen mens en machine voor de mens zo goed mogelijk te laten verlopen. Om te toetsen of gekozen oplossing ergonomisch of anderszins duidelijk en bruikbaar zijn, wordt onderzoek toegepast.

Competenties

• LED competentie

Het moduul is opgesplitst in twee delen: ergonomie en (gebruiks)onderzoek.
De studenten kunnen zelfstandig een gebruiksonderzoek opzetten en uitvoeren, analyseren en rapporteren (BOKS 3.3.3, 6.1.4, 6.2.3 t/m 6.2.6)
Studenten hebben enige kennis van ergonomie/mensgericht ontwerpen en kunnen specifieke aspecten van de ergonomische benadering beschrijven met name in termen van fysieke-sensorische-cognitieve ergonomie, P-waarden en tillen. (BOKS 6.1.1 t/m 6.1.4)

Werkvorm

Code Naam