• Code

    L.13195

  • Studiebelastingsuren

    84

  • Taal

    nl-NL

  • Kwartiel van uitvoering

    2

Als industrieel ontwerper is het belangrijk dat men bij het ontwerpproces inzicht heeft in de beoogde doelgroep waarvoor men producten gaat ontwerpen. Specifieke aspecten zoals ergonomie, perceptie, gebruiksmogelijkheden of (gebruiks-)cultuur in relatie tot de hun doelgroep c.q. markt, zijn van invloed op de vormgeving van een product. Het zicht krijgen in deze aspecten en leren welke methodes er zijn om aan informatie te komen, zijn belangrijke elementen in het ontwerpproces.
De module 'Product Marktcombinatie Analyse'  focust op de relatie tussen productcategorieën en hun respectievelijke doelgroepen. De student maakt kennis het 3-tal productgroep categorieën, manieren waarom relevante informatie van gebruikers van producten uit die categorieën van invloed zijn op ontwerpen, en manieren om deze informatie te analyseren.  

Competenties

  • LED competentie

Leerdoelen

Inzichten verwerven in productcategorieën, inzicht krijgen in manieren van informatie verzamelen, inzicht krijgen in informatie analyse, inzicht krijgen in specifieke doelgroep kenmerken, het zoeken van relevantie onderzoeks-publicaties, verwerken van data op een beeldende manier.  

Aan het eind van de module PMC Analyse is de student in staat zelfstandig of in groepsvorm relevante informatie te verzamelen die hem/haar inzicht geeft in o.a gebruiken, eisen, gewoontes, culturele aspecten van een 3-tal specifieke productcategorieën en weet deze informatie om te zetten naar specifieke eisen voor het te ontwerpen product voor een specifieke doelgroep. 

Werkvorm

Code Naam
WC Werkcollege
T.29129 PMC Analyse