Digitaal visualiseren 1

nl-NL

• Kwartiel van uitvoering

2

Als industrieel ontwerper is het belangrijk dat men eigen ontwerpen, concepten of productvoorstellen goed kan verbeelden en presenteren aan een opdrachtgever, klant of collega's. Deze presentaties moeten op een professioneel niveau beeldende overtuigingskracht hebben. Middels het aanleren van de basisvaardigheden van de programmatuur, kan de student zich zelfstandig hierin verder ontwikkelen, en hebben zij inzicht gekregen in hoe zij hun grafische uitingen beter zelfstandig kunnen opmaken en of visualiseren.

Competenties

• LED competentie

Leerdoelen

Aan het eind van de module DV1 is de student in staat een grafische presentatie te maken middels een portfolio van de uitgewerkte lesopdrachten en een portfolio van zijn uitgevoerde ontwerpprojecten, met gebruikmaking van de onderwezen computerprogrammatuur. Student heeft o.a. inzicht verkregen in het digitaal vervaardigen van ontwerpstudies, het maken van pagina lay-outs, interface weergaves, en basale grafische vormgevings aspecten. Deze 2D uitingen zijn op uiteindelijk op voldoende niveau om beeldende overtuigskracht te hebben.

Werkvorm

Code Naam